En glad evaluering

“Jeg tror også, at det har været godt for vores børn, som snart skal til og i skole. det der med at øve skiftet mellem, nu er vi ude at lave noget aktivt, og nu skal vi hen og stå stille og høre efter… så skal de arbejde med at tøjle sig selv og høre efter, og så får de lov at gøre noget nyt”. Sådan er en de mange tanker, pædagoger har delt med os om Hoppeline og den måde, institutionerne har fundet det brugbart på.
En forudsætning for, at et materiale som Hoppelinefortællingerne kan bidrage til det pædagogiske arbejde, er, at pædagoger kan lide og har lyst til at anvende konceptets ide, udtryk og aktiviteter. 850 pædagoger fandt frem til Hoppelines hjemmeside og meldte deres institution til at deltage, og det viser, at lysten til at deltage bestemt ikke har fejlet noget. Blandt de pædagoger, som har gennemført og besvaret evalueringsskemaerne om Hoppeline er 95% tilfredse eller meget tilfredse, mens 93% gerne vil anbefale materialet til andre, og 80% ønsker at genbruge fortællingerne med en ny børnegruppe. Det er ikke så tosset endda! De glade evalueringssvar fortæller os, at Hoppeline giver mening i pædagogisk praksis. Faktisk er vi rigtig tilfredse med, at så mange har fulgt med os på rejsen og haft positive erfaringer med de aktiverende fortællinger, og vi er optagede af at gøre det endnu bedre i næste Hoppeline materiale. Interessant nok ses der en tendens til, at de, som mener, at fortællingerne ikke er velegnede til institutionens børn, udelukkende har fortalt indenfor. Sådan en ting kan vi tage højde for i instruktionen, når vi kommer med nye Hoppelinefortællinger.
Hav tålmodighed lidt endnu. Vi glæder os til at vise jer resultatet af Hoppeline2.