• OM HOPPELINE
  • Hvem står bag Hoppeline
  • Hoppelines Højskole
  • Hoppeline-holdet
  • Nyhedsbrev
Hoppeline
Skip to content

Som et bidrag til det pædagogiske arbejde med læreplanstemaet kommunikation og sprog, har vi udviklet et dialogkort til hvert kapitel i fortællingen om Hoppeline og Bissebøvsen. Kortene er tænkt som inspiration til det pædagogiske arbejde med børns tilegnelse af sproglige begreber og indføring i den sproglige abstraktionsverden. Deres oplevelse af sprogets magi og udvikling af evne til at fortælle og opdage meningen med symboler, billeder, tegninger, skrift. På den ene side af kortene anvises nogle mulige spørgsmål, som den voksne kan anvende som ud-gangspunkt for dialog og genfortælling. Herunder gives inspiration til yderligere supplerende aktiviteter med særlig fokus på læreplanstemaet kommunikation og sprog. På den anden side af kortene angives relevante sproglige begreber og vigtige læringsmæssige om¬råder, som de pædagogiske handlinger kan styrke. Mariehøne-hånddukken kan eventuelt indgå som dialogpartner.

Læs vejledningen her

Sprog

Sprogkort 2020

  • Hoppeline sprogkort 2020
  • Hoppeline Vejledning 2020

Dialogkort til Hoppeline og Bissebøvsen 2019

  • Kap. 1 Da Bissebøvsen faldt ned fra himlen
  • Kap. 2 Professor Pindsvin og Larvemobilen
  • Kap. 3 Myreflittigt samarbejde
  • Kap. 4 Den gode leder
  • Kap. 5 Panda
  • Kap. 6 Tigermod
  • Kap. 7 Den Frække cirkuspony
  • Kap. 8 Drilletrolden
  • Kap. 9 Skildpaddeungerne
  • Kap. 10 Vanedyrenes ø
  • Kap. 11 Monstrenes by
  • Kap. 12 Bissebøvsens mor
  • Kap. 13 Tilbage igen
Share with:

Social bar

FØLG OS PÅ FACEBOOK eller INSTAGRAM

Facebook Instagram You Tube

Footer LEFT

HOPPELINE

KOSMOS UC SYD,
Lembckesvej 3-7,
6100 Haderslev,
Dorthe Christiane Zinck Iversen, dciv@ucsyd.dk

Footer RIGHT

Arrangør:

Støttet af:

WordPress Theme by GavickPro.com
×