- At skændes og blive gode venner igen

Hoppeline og skilpaddeungerne – klik på billedet for at se det i stor udgave
Der er 13 nye Hoppelinefortællinger til børnehaven og 5 til
dagpleje/vuggestue. Hver fortælling er afsluttet, men løfter en ...
- Av – et vildt fald!

Hoppeline og vennerne havde kørt længe i Larvemobilen – først
kørte de langsomt, men så kom der mere og mere fart på. Det var
Professor Pindsvin, der styrede. De havde sådan en ...
- Sprogudvikling

Vi ved, at kommunikation og sprog er centralt, når børn skal være
med i fællesskaber, og når de går ind i eller vedligeholder venskaber.
Det er vigtigt, at de kan kommunikere, ...
- Vindere af MGP 2019 er Hoppelinesangere

Vores to Hoppelinesangere, Sofie og Dagmar, vandt MGP 2019!!! Det er da sejt 😉 . Stort tillykke fra Hoppeline!
Se en af de mange Hoppelinesange – “Når jeg ligger lige så stille”. ...
- Mød professor pindsvin

I hoppelinefortællingerne arbejder vi med kravene til børn, så de
matcher børnenes kompetencer, både hos de kompetente og de mindre
kompetente legere. Der er plads og tid til at øve sig ...
- Hurra, nu er materialet klar til at blive trykt!

Så er vi færdige med at skrive det nye materiale til
Hoppelinefortællingerne. Med hjælp fra Nordea-fonden kan materialet
udleveres gratis. Hjertet i projektet er en bevægelsesfortælling i 13
kapitler. I fortællingen er indbygget ...
- Bevægelsesglæde

Jagten på at finde børns glæde ved bevægelse er central i
Hoppeline. Ifølge idrætsforskning findes fire grundlæggende kilder til
glæde ved bevægelse. Dog er det ikke ualmindeligt, at børns motivation
og udholdenhed er ...
- Det skal danses væk

Otte nye sange, der passer til Hoppeline fortællingerne, er på
vej. De er skrevet, melodierne er klar og til tilhørende historier
ligeså. Men vi skal jo lige vide, om børnene synes, de ...
- Der er uro i hønsegården

“Hoppeline kan ikke finde sine høns…. kan I hjælpe hende med at
finde dem? Hønsene skal tilbage på deres pind i hønsegården, så de er
klar til at sove i nat.”
Sådan ...
- Hvordan varmer du op til en fortælling??

Hvornår er vi klar til en historie? Traditionelt forbinder vi
historiefortælling med den bløde sofa, hvor børnene putter sig omkring
den voksne fortæller. Men Hoppeline ønsker bevægende fortællinger – både
for sind ...
- Marie kan noget særligt

Marie er en mariehøne, som spiller en vigtig rolle i
Hoppeline-fortællingerne. Hun følger med som hånddukke i det sæt
materialer, som Hoppeline udsender til alle deltagende institutioner og
dagplejegrupper. Marie hjælper den voksne ...
- Børns historier

Hoppelines fortælleark følger med den pakke, I får udleveret, når
I tilmelder jer. De flotte illustrationer til fortællingerne kan efter
oplæsning og aktivitet i forbindelse hermed hænges op i børnehøjde,
bliver det ...
- Mad som tema for leg, bevægelse og læring

Hoppeline har en række nye ideer til, hvordan der kan arbejdes med
mad på en fortællende måde med bevægelse som del af temaet. Vi sætter
fokus på råvarer og forbindelsen mellem råvaren ...
- Glæder I jer til de nye Hoppeline-historier?

Larvemobilen, når den er sur
De er på vej! Vi regner med, at vi er klar med den nye
Hoppeline-kasse med materialer i marts måned. Der kommer to udgaver: En
til børnehaver og ...
- Trolde på spil

foto: Nina Wolff
Trolde og rigtig skovstemning. Det var et af temaerne, da pædagogstuderende fra UC SYD i Aabenraa tog udgangspunkt i Hoppeline, mens de i en skov – ...
- Bevægelse

Hoppelinefortællingerne er bevidst sammensat, så der indgår mange typer bevægelser i levendegørelsen af fortællingerne. Børn og voksne bruger under fortællingerne det, vi kalder ...
- En glad evaluering

©Jonas Fotografi
“Jeg tror også, at det har været godt for vores børn, som snart
skal til og i skole. det der med at øve skiftet mellem, nu er vi ude at
lave ...
- Børn og kultur

Hoppeline-tegning af Lærke
Når Børne- og Socialministeriet i materialet til
den pædagogiske læreplan forklarer kultur, er det som en kunstnerisk,
skabende kraft, der aktiverer børns sanser og følelser og giver børn
mulighed for at ...