Hændernes specialisering

Hændernes specialisering opstår, når vi får mulighed for at bruge vores hænder i forskellige aktiviteter. Specialisering betyder, at vores hænderne effektivt kan samarbejde. Børn specialiserer hænderne fx gennem aktiviteter, hvor der konstrueres og bygges, snittes, hamres, skrues, saves, sættes perler på, males, modelleres, røres, hakkes, skæres, skrælles, forms, foldes m.v.
Erfaring
med traditionelle skoleredskaber som saks, farveblyanter og limstift er
også væsentlige, når børn møder i skolen, hvis de skal leve op til
rollen som elev.
På Hoppelines hjemmeside www.hoppeline.dk
findes farvelægningsark og opgaveark med udgangspunkt i
hoppeline-universet. Når man lykkes med noget, har man bedre mod på at
prøve igen. Derfor har nogle af motiverne tykke steger, så det ikke gør
så meget, at man ikke er præcis.
Nogle af motiverne er lavet og udvalgt med baggrund i børneinterview i en af vores testbørnehaver. Her ønskede drengene bl.a. nogle frugter med hugtænder! Hvis jeres børn har andre ønsker med udgangspunkt i Hoppeline-universet, så skriv endelig til os.